Kundtjänst  | 
  1. Köpvillkor

Köpvillkor

FAQ

Garanti

Garanti

Samtliga varor i vårt sortiment omfattas av minst 1 års fabriks- och leverantörsgaranti för privatkonsumenter, men många produkter har längre garanti än så. Dock gäller ingen garanti för näringsidkare (företag, kommuner, skolor, föreningar) på de produkter som endast är avsedda för privat bruk.
 
På de produkter avsedda för kommersiellt bruk gäller ett års garanti för näringsidkare. För att se vilken målgrupp produkten är avsedd för och för att se de garantitider som gäller så titta under faktafliken under respektive produkt.
 
Köparen har aldrig bättre rätt mot North Trampoline än vad North Trampoline har mot respektive tillverkare. Garantin gäller endast inom Sverige.


Priser

Priser

Alla produktpriser är angivna i svenska kronor inklusive moms. Frakt tillkommer alltid om ej annat anges. Vid fakturabetalning är kredittiden 14 dagar. Vid betalningsdröjsmål utgår årlig dröjsmålsränta på utestående belopp med femton (15) % plus gällande diskonto från förfallodagen. Priset som gäller vid beställningstillfället gäller även vid leveranstillfället, oavsett om priserna efter det att order lagts går antingen upp eller ner.
 
Vi förbehåller oss rätten att ändra produktinformation och priser utan föregående avisering. Detta gäller bara innan kunden har bekräftat sitt köp med undantag för om felet är uppenbart att man med fog kunnat förstå att så är fallet.


Betalning

Betalning

Vi erbjuder säker betalning med kort via DIBS. Via DIBS erbjuder vi säker betalning över internet med VISA och MasterCard kort. DIBS är PCI DSS certifierad
Inom kort kommer även möjlighet att betala via Klarna faktura/delbetalning. När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
Vi innehar SSL-certifikat. 


Beställning

Beställning

Beställningar sker via hemsidan, mejl eller telefon såvida ej annat avtalats. Beställning som göres i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt som medför att North Trampoline lider ekonomisk eller annan skada polisanmäls.


Reklamation

Reklamation

För privatpersoner skall reklamation göras inom skälig tid från det att felet upptäckts, ca. 2 månader. För reklamation fram till 6 månader efter köp ligger bevisbördan på säljaren. Efter 6 månader ligger bevisbördan på kunden. Vid reklamation efter garantitidens utgång är det köparen som skall påvisa att fel man anmärker på fanns redan vid leveranstillfället. Givetvis ersätter North Trampoline kund, utan onödigt dröjsmål, med rimliga kostnader i samband med en reklamation. Distansköplagen och övriga tillämpliga lagar ger dig som kund vissa rättigheter, normalt 3 år reklamationsrätt mot ursprungliga fel på varan. Mer information om denna lag kan du finna på Konsumentverkets hemsida: www.konsumentverket.se . Läs gärna mer på europeiska kommissionens onlineplattform för tvistlösning (ODR).

 

För näringsidkare (företag) skall även där reklamationen göras inom skälig tid från det att felet har upptäckts. Det är vid reklamation efter garantitidens utgång köparen som skall påvisa att fel man anmärker på fanns redan vid leveranstillfället. Köplagen och övriga tillämpliga lagar ger dig som näringsidkare vissa rättigheter, normalt 2 års reklamationsrätt mot ursprungliga fel på varan.


Vid eventuell tvist så följer North Trampoline Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Vid reklamation kontakta oss på något av följande sätt:

Kundtjänst
Mailadress: info@northtrampoline.se
Adress: North Trampoline, Rullagergatan 9, 415 05 Göteborg

Om du fått felleverans står vi givetvis för transportkostnaden. Vid händelse av att något skulle saknas i leveransen eller skulle vara defekt skall North Trampoline komplettera så fort reservdelen kommit in på lager.


Förändring av order

Förändring av order

Kund äger givetvis fram till den punkt ordern effektuerats rätt att, utan kostnad för denne annat än prisskillnad på vara, förändra sin order.
Vid ändring av vara på order gäller det pris som är aktuellt vid tillfället för förändringen.
Notera att order som är beställd hos tillverkaren och börjat tillverkas inte kan förändras.


Kan jag ångra mitt köp?

Kan jag ångra mitt köp?

North Trampoline följer Distansköplagen och lämnar hela 30 dagars ångerrätt från det att du mottagit varan.

Du har då 14 dagars frist på dig att returnera varan, efter du har lämnat meddelade om önskan att nyttja ångerrätten.


Ångerrätt / Returer

Ångerrätt / Returer

North Trampoline följer Distansköplagen och lämnar hela 30 dagars ångerrätt från det att du mottagit varan. Du som kund har sedan 14 dagar på dig att returnera varan, efter lämnat meddelade om önskan att nyttja ångerrätten. Vid nyttjande av ångerrätt bör varan returneras i orginalförpackningen. Du har enligt lag rätt att hantera och testa varan i den mån det krävs för att kunna säkerställa dess egenskaper och funktion innan varan returneras. Om produkten används i större mån än vad som är nödvändigt för att fastställa dess funktion eller egenskaper, har vi rätt att göra prisavdrag motsvarande den värdeminskning som uppstått till följd av att du hanterat varan i större omfattning än nödvändigt. North Trampoline hjälper dig att arrangera returfrakten, men du står själv för kostnaden. Kostnaden för att returnera en studsmatta, eller andra skrymmande paket som levererats på pall, är 700 kr. Kostnaden för mindre paket är 99-299 kr, beroende på storlek.

Så här gör du för att returnera din vara / ångra ditt köp:

1. Ladda ner och fyll i returformuläret och mejla det sedan till oss på info@northtrampoline.se
Skriv även ut en kopia av formuläret, detta ska fästas på utsidan av returen.

2. När vi har registrerat ditt returärende hjälper vi dig att boka din retur, samt skickar dig den information du behöver. Returnera varan i originalförpackning och fäst det ifyllda formuläret på paketets utsida.

3. När vi mottagit den returnerade varan kommer vi återbetala beloppet exklusive returkostnaden.

Här hittar Ni en blankett om ångerrätten från Konsumentverkets hemsida.
Ångerrätten gäller ej företag!


Leveranstider

Leveranstider

Leveranstiden är vanligtvis 1-4 arbetsdagar för prioriterad leverans och 4-8 dagar för miljöfrakt för lagerförda varor vid leverans söder om Sundsvall. Postorter norr om Sundsvall tar oftast en arbetsdag extra. Öar samt glesbygd, oavsett var i landet, tar oftast 2 arbetsdagar extra. På hemsidan framgår det om varan finns i lager. Ej lagerförda varor har en normal leveranstid på upp till 14 dagar, men går oftast fortare än så. North Trampoline inväntar normalt alla ordens produkter innan de levereras till kund. Om North Trampoline upptäcker felaktigt lagersaldo eller annan anledning som resulterar i försenad leverans kontaktas kund och informeras om anledningen till förseningen och upplysas om en ny leveranstidpunkt, om det är möjligt. Kan vi inte åtgärda felet inom skälig tid har kunden rätt att kostnadsfritt häva köpet. Även i de fall North Trampoline ej har upptäckt leveransförsening har du som kund rätt att kostnadsfritt häva köpet vid överskriden normal leveranstid. Vi använder oss av fraktbolag och kan därför ej garantera exakt leveranstid. Om leveransdag är av yttersta vikt rekommenderas kund att beställa varor i god tid.


Leveranser

Leveranser

Leverans sker till gemensamt bestämd plats med en av North Trampoline vald speditör, och debiteras enligt gällande prislista. Det är på köparens ansvar att tillse att den adress som uppgivits till  vid beställningstillfället är korrekt. Det är också köparens ansvar att, efter det att  effektuerat ordern, följa upp leveransen hos speditören samt tillse att leveransen avhämtas/mottages på avhämtningsställe hos ombud inom skälig tid från avsändandet. Risken för varan övergår på kunden efter mottagandet. Undersök alltid om förpackningen har synliga skador tillsammans med transportören som skall notera detta på fraktsedeln. North Trampoline har rätt att ta ut en avgift för ej uthämtade försändelser.
Fraktbolaget kan både avisera och ställa av paketet med fullmakt, d.v.s. utan att mottagaren måste vara där för att skriva under.
Önskas fullmakt avtalas detta med kunden innan leverans.


Avbeställning

Avbeställning

Avbeställning av order är möjlig utan kostad för kund fram till den tidpunkt ordern effektuerats. Effektuering sker då ordern skickats till lagret för hantering. Önskar du returnera / ångra ditt köp av mottagen vara, se avsnitt "Ångerrätt / Returer" ovan. Ej uthämtat paket räknas ej som avbeställning. Vid ej uthämtat paket debiteras kunden 200 kr.
Ej uthämtade trampoliner debiteras med 700:-


Återbetalning

Återbetalning

Du som kund har rätt att återfå pengarna inom 14 dagar från det att du meddelat oss att du ångrat ditt köp. Du kan dock få vänta tills dess att varan har kommit åter eller till dess du har lämnat ett bevis på att varan återsänts. Vi återbetalar varan men gör ett avdrag för returkostnaden.

Om vi företar omleverans eller avhjälpande av felet vid en reklamation skall alla fraktkostnader bekostas av North Trampoline.


Information

Information

Vi förbehåller oss för tryckfel, fel i information, samt fel i specifikation, på samtliga i vårt sortiment förekommande produkter och tjänster. All bildinformation på våra sidor skall ses som illustrationer, och North Trampoline kan ej heller garantera att bild återger varans exakta utseende samt beskaffenhet. Konsumenten har rätt att reklamera varan om väsentliga fel och skillnader föreligger.


Copyright

Copyright

Innehållet på northtrampoline.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt (§ 49 URL). Denna paragraf innebär kortfattat ett förbud mot att kopiera hela eller delar av vår webbplats och göra detta tillgängligt för allmänheten. Uppsåtlighet eller grov oaktsamhet beträffande dessa rättigheter kan leda till böter eller fängelse upp till två år.

Upphovsrätt - Copyright Avero AB - All rights reserved.


Försäljning till minderåriga

Försäljning till minderåriga

North Trampoline ingår endast avtal med myndig person (18 år), alternativt omyndig person med målsmans tillstånd.


Personuppgifter och sekretess

Personuppgifter och sekretess

När du besöker Northtrampoline.se samlar vi in information om alla besök på vår webbplats. Vi använder denna information för att förbättra din användarupplevelse, utvärdera användningen av de individuella elementen på Northtrampoline.se samt för att understödja vår marknadsföring.

Här kan du läsa om vilken information vi samlar in, hur vi behandlar denna information, vad vi gör med den, vem som har tillgång till den och hur du kan kontakta oss gällande vår cookie- och sekretesspolicy.
Insamling av kunders personuppgifter på Northtrampoline.se sker inom ramen för gällande lagstiftning och EU:s allmänna dataskyddsförordning (GDPR).

För att skapa en bättre upplevelse för dig använder vi i det sammanhanget olika analysverktyg som Google Analytics, som hjälper oss att samla in statistik om hur Northtrampoline.se används.

Vi samarbetar med Klarna och använder oss av tjänsten Klarna Checkout. Genom att godkänna våra köpvillkor godkänner du även villkor för användning av Klarna Checkout.

Insamlad information används endast för kunna uppfylla våra relation och våra åtaganden gentemot dig som kund. Vi säljer inga uppgifter vidare till tredje part.

Välkommen att kontakta oss angående persondata!
Om du önskar få tillgång till den information vi har om dig, är du välkommen att kontakta vår kundservice på info@northtrampoline.se. Detta gäller om du önskar ta bort eller uppdatera dina personuppgifter hos oss. Vi kan också hjälpa dig att rätta till eventuell felaktig data som registrerats hos oss.


Northtrampoline.se samlar in uppgifter från användarna genom fem källor:

Genom cookies när du besöker våra webbplatser, t.ex. IP-adress, land, besökta sidor, kategorier och varumärken du tittat på, interaktion/klick och sökningar.
Genom köp, t.ex. demografiska uppgifter, mejladress, betalningsinformation, varor, beställningssumma, rabattnivå, varumärken och frekvens. Även skickade transaktionsmejl, t.ex. bekräftelse om beställning, leverans eller återbetalning.
Genom användarbeteende och engagemang i skickade meddelanden (mejl, SMS, post eller telefon), t.ex. öppningsfrekvens, klickfrekvens och den tid du använt för att läsa mejl, sändardomän och typ av e-postklient
Genom användare som lämnar uppgifter om sig själva (t.ex. lägger till ett favoritmärke eller information till kundprofilen)
Genom kreditprövning via ett bedömningsföretag som tredje part.

Ändamålet att samla in uppgifter betjänar olika områden:

Skyldigheter
För att uppfylla våra skyldigheter mot dig som kund eller användare av vår service - som köp, fakturering, kundservice

Kundservice
För att kunna hantera kundservice via mejl, chatt eller telefon samt administrera frakt och levererans. För att svara på frågor angående din beställning eller tidigare beställningar, korrigera fel och att vägleda kunden.

Marknadsföring
För att visa inspiration, produkterbjudanden/-tjänster och personliga rekommendationer via webb, mejl, SMS, post, telefon och via annonsering hos tredje parter.

Bedrägeri och risk
För att förhindra bedrägeri och göra riskbedömning.

Lagstiftning
För att följa gällande lagstiftning.

Period för lagring av uppgifter:

Vi kommer att lagra dina personuppgifter så länge som det är nödvändigt för att uppfylla ändamålen som beskrivs i dessa villkor såvida inte en längre lagringstid krävs eller tillåts enligt lagen, av lagliga, skatte- eller tillsynsmässiga anledningar, eller för annat legitimt och lagligt affärsändamål.

 

Ändamål Period:

 

Marknadsföringsändamål för Northtrampoline.se Tre år efter din senaste aktivitet, t.ex. köp, engagemang i kommunikation eller besök på våra webbplatser. Om du har lämnat marknadsföringssamtycke (mejl, SMS, telefon etc.) och så länge som vi har ditt samtycke.
Beställningshistorik och förpliktelser för att fullfölja ordrar på Northtrampoline.se Tio år (vi har produkter med garantier på upp till 10 år) eller så länge som vi är skyldiga att göra det för att följa det gällande lagkravet.
Kundservice för Northtrampoline.se Tio år år (vi har produkter med garantier på upp till 10 år) eller så länge som vi är skyldiga att göra det för att följa det gällande lagkravet.
Kundens upplevelse av Northtrampoline.se Tre år efter din senaste aktivitet, t.ex. köp, engagemang i kommunikation eller besök på våra webbplatser. Om du har lämnat marknadsföringssamtycke (mejl, SMS, telefon etc.) och så länge som vi har ditt samtycke.
Bedrägeri och riskbedömning för Northtrampoline.se Tre år eller så länge som vi är skyldiga att göra det för att följa det gällande lagkravet. Att följa lagen för Studsexperten.se Så länge som vi är skyldiga att göra det för att följa det gällande lagkravet.
 

 


Tillämplighet

Tillämplighet

Dessa köpvillkor är tillämpliga ifall svensk, eller annan tillämplig, lag ej föreskriver villkor som är i konflikt med desamma. För företag gäller köplagen. Köplagen är dispositiv vilket innebär att företag kan avtala annat än vad lagen föreskriver.


Transportskador

Transportskador

För din egen skull och för snabbare hantering kontrollera eventuella transportskador vid mottagning av gods. Upptäcker du skador bör detta anmälas direkt till transportören och anges på fraktsedeln.


Klagomål och Överklaganden

Klagomål och Överklaganden

Om du har synpunkter över ditt köp kan du alltid kontakta oss på info@northtrampoline.se så ska vi göra vårt bästa för komma fram till en lösning. Lyckas vi inte hjälpa dig, så har du möjlighet att ta ditt ärende vidare till Allmänna reklamationsnämden via www.arn.se och arn@arn.se. Du kan också vända dig till EU-kommissionens reklamationsportal.


Tvist

Tvist

Tvist mellan två eller flera företag avgörs som regel i domstol.


Force Majeure

Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från North Trampolins sida, som gör att North Trampoline ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att North Trampoline befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.


Företaget

North Trampoline är en del av Avero AB, organisationsnr: 556689-7384.
Adressen är: Rullagergatan 9, 415 05 Göteborg.
Tfn: 031-787 26 60
Vi innehar F-skattebevis.




X

Cookie-inställningar